۱۵ مرداد ۱۳۸۷

تولدت مبارک






به گواهی تقویم
امروز
عمر سالهای غربتم به سه رسید

نه خاطری به یادش بود و نه جمعی گرد هم آمد
نه شمعی افروختند و نه هدیه ای آوردند
تنها دیشب باران بارید...

یادم است
آنشب که می آمدم هم ,
بارانی بود
چشمان آنانی که به بدرقه ام آمده بودند.
دیشب هم مثل آن شبها
همان تلخ لبخند کهنه را بر لب داشتم:
"شکر غربت
تنهایی مان امسال تنها تر بود..."

شکوه ای نیست:
لااقل باران تنهایم نگذاشت!
تمام بی خوابی شب را انگشت بر پنجره کوبید
خروس خوان صبح بود
که پرنده ای
در پس شبی بارانی
از شاخه پرید
و این کودک جاده های دور
سه ساله شد.



۴۰ نظر:

ناشناس گفت...

ایکاش میشد هیچ کس غربتی نباشد... ایکاش تمامی دنیا یک خانه بزرگ بود، بدون دیوار، بدون فاصله. دلتنگیهایت در بالاترین.کام گذاشتم.

ناشناس گفت...

چه زیبا . مبارکه

Unknown گفت...

ما هم 2 سالی هست با طمع تلخ غربت تولدی میگیریم شاید خوش
بی آنان که دوستشان داریم
ولی این یه حقیقته
که از دل میره هر که از دیده رود

شاد زی دوست

ناشناس گفت...

تبریک

ناشناس گفت...

سلام و درود!
دو بار هست که میام .
و این بار از نوشته ات بیش از پیش لذت بردم .
نمی دونم کی هستی از کجا می نویسی اما حرف حرف دله که بر دل نشسته .
شاد باشی .

ناشناس گفت...

سلام
من اگر بخوام از موسیقی وبلاگ شما در وبلاگ خودم استفاده کنم چه کار باید بکنم

ناشناس گفت...

سلام .. به سه سالگی .. به تنهایی ..

ناشناس گفت...

درود

اشعار و متن هاي قشنگي دارين .

ناشناس گفت...

سلام
همیشه از نوشته هات لذت بردم
دوست دارم که خبرم کنی اگه زحمتی نیست

ناشناس گفت...

واژ هایت اینبار بوی غربت می داد. برای ما که در وطن خویش غریبیم درد مشترک را به تصویر کشیدی . چه بگویم مبارک است از یاد رفتنمان؟

زیبا و نمناک

ناشناس گفت...

سلام
سالگرد تاسيس وبلاگمه دوست دارم تمام رفيقامو تو وبلاگم جمع كنم
شما هم حتما بيايد
خوشحال ميشم
باي

ناشناس گفت...

من شما را لینک کردم
بیایید ببینید می توانید مرا لینک کنید یا نه

ناشناس گفت...

دروود
بسیار زیبا بود..
7 بار خوندمش
پیروز باشی
بدروود

ناشناس گفت...

سلام من آپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپمم[نیشخند]
منتظرم...............................................................................................

ناشناس گفت...

سلام دوست !
ما همه اسیر غربتیم .
غربتی که وطن را هم فرا گرفته.
ولی سالروز تولدش را نمی دانیم .
در غم غربتت شریک.

ناشناس گفت...

sade nist, ama dar jami ashna ehsase gharibi kardan shayad az an ham sakht tar bashad!

ناشناس گفت...

دوست گلم، باز از اون نونهای خوشمزه برامون درست می کنی؟ نون ایمانم خیلی خوشمزه بود ... دلت آفتابی و گلهایت بهاری باد

ناشناس گفت...

eshkal nadareh azizam,, aadat mikoni,, ziyaad sakht nist, avalesh moshkeleh

ناشناس گفت...

چه تلخ گفتی و چه زود فراموش کردی ..دلم گرفت ..

به امید شمع های روشن و جمعی در میان ..

موفق باشید

ناشناس گفت...

حرفی بزن... سکوت کافی است. دلتنگ نوشته هایت هستم... نگذار انتظار بیش از این به طول انجامد. منتظریم، حرفی بزن... ما را بیش از این خماری نشاید.

ناشناس گفت...

دلنشین بود.آخر غربت کجاست؟
www.sargardandarnet.persianblog.ir

ناشناس گفت...

انگار این بار آسمان در دلتنگی با شما همراهی کرده است!!

ناردونه گفت...

هوم.. زیبا بود

ناشناس گفت...

سلام دوست من...

دستهایم را به اشارت دل ....
و به بهانه دعا بسوی آسمان بلند می کنم..
قداست آسمان چشمانم را آرام پر از باران میکند...

و امروز...
چقدر دلتنگ و غمبار انتظارم...
امروز می خواهم با تو همکلام شوم...
تا اندوه بزرگ دلم .....قدری آرام گیرد و کم شود
مرا در بهانه گریستنم همراز شو
و رنج دوری از وطن حقیقی ات را نیز با من قسمت کن..
تا من نیز شنوای دلتنگیهای تو شوم....

ناشناس گفت...

salam .che veblage zibaii dari .vaghan lezat bordam

ناشناس گفت...

ببین چند تا بهار رفته و از تو خبری نیست
ببین چه کرده غم با من از تو اثری نیست
یه وقت میای می بینی از این پرنده جز مشت پری نیست
مگه تموم عمر چند تا بهاره
باقی مونده جز مختصری نیست
تا چشم به هم خورد شد آذر شد دی
گفتی که می آیی پس کی ، پس کی ، پس کی
عمر من خسته با یاد تو شد طی
گفتی که می آیی پس کی ، پس کی ، پس کی
نگذار که سر بره جام صبوری
طولانی تر از این بشه دوری
می گی صبر کنم ،چقدر و تا کی
می گی شاد باشم آ خه چه جوری
----------------------------------------------------------------------
منتظرتم

ناشناس گفت...

kheili ghashang bood
mesle hamisheh khandani


movafagh bashi

ناشناس گفت...

با سلام بر شما

وقتي همدمي مانند خدا داشته باشيد احساس تنهايي نخواهيد كرد

تولد,مبارك

شاد باشيد

Goudarz Sadeghi گفت...

خدایا... بی نیازم کن از غیر http://gsadeghi.blogfa.com/post-189.aspx

ناشناس گفت...

آن وقت ها كه دستم به زنگ نمي رسيد
در مي زدم
حالا كه دستم به زنگ مي رسد
ديگر دري نمانده است

ناشناس گفت...

سلام
به یاد خاطرات قدیمی
چنگ زدم بر دلتنگی های نانوشته خویش
و هجوم طوفان
تمام یادهایم را پاره کرد...

ناشناس گفت...

زادروزتان را شاد باش میگویم

ناشناس گفت...

همدرد غربت نشینیت را شاد باش میگویم و چند سالیست که مسافر این جاده بی انتهایم وهمچنان آواره اندر میان راه .موسیقی بسیار زیبائی بر روی وبلاگتان دارید آیا میشود آنرا در اینترنت یافت؟

ناشناس گفت...

سلام
خوب هستین؟
بسیار زیبا بود و البته غمگین
خوشحال می شم به من سربزنید البته کم لطفی از اینجانب بوده اونم به دلیل مشغله های زندگی
از خواندن نوشته های شما لذت می برم پس حتما برای مطلب جدید خبرم کنید

ناشناس گفت...

چه غریبانه تو با یاد وطن می نالی...من چه گویم که غریب است دلم در وطنم

www.mgfr.blogfa.com

Unknown گفت...

به این نوشته ها معتاد شدم...

Nasibeh گفت...

ama man taghiresh dadam , fekr kardam eynan copy kardane sheri ke shaeresh maloom nabashe,eshkal dare na sheri ke taghiresh dadam!
shayadam hagh ba shoma bashe, tazakore khoobi bood , bebakhshid,
bebakhshid, bebakhshid.
hatman hagh ba shomast!
mamnoonam azat.
khosh bashi
va movafagh

جودی ابوت گفت...

آی آشنا... کدامین بادبادک از آن توست؟ برکدامین خاک، آتش نگاهی راهت بست؟ تو عروسک گردان کدامین قصه‏ی آشنایی؟... کدامین شان؟ داستان آشنایت غربت وجودم تازه کرد. برگ برگ روزهایی که به امید بازگشتش در افق آویختم در جستجوی نشانه‏های سرد بودنش آشفته و خزان دیده بر زمین پراکندی....میشمارم... روزها و سالهای غربت عروسک گردان من به پنج نزدیک است. خواب دیدم... رویای شیرین بازگشتش به شهر عزیزم شیراز... همین دیشب !

در کاوش برگردان واژه عروسک‏گردان به لاتین در بیکران نت... نامه‏ات که به باد سپردی یافتم... غبار گرفته اما برای من تازه... آشناست و بوی دستانی دارد که عنان بادبادکی را در دم رها کرده. شاید نامه‏ی تو در دست تارهای وب نشانی از بازگشت عزیزترین من باشد.

زیبا مینویسی با تمام تارهای وجود... موسیقی درونت را خوب شناختی... نوشته هایت حسادت برانگیز است و دوست داشتنی.

بدروود
اهورایی و همواره نویسا باشی

Lily گفت...

setareh ghargheh nori an shab be kahkeshanha norafshani kard bishak to bodi dosteh aziz, va haminak niz hamchenan ba deleh daryaish be in jameh tanha partoafshani mikonad,
khley ghashang bod va baram khley jaleb hast ke nazarateh chand nafar ke khondam chon in shero nadideh bodam to weblogeton dost dashtam peyda konam ke nadidamesh to list vali nabavaraneh hamin alan didamesh va bisyar lezat bordam, ajab askeh ghashangi gozashtin , mahshar hast ,
hamisheh bargharar va shad bashi

ناشناس گفت...

سلام دوست من.نوشته هایتان سخن دل است و دلتنگی.همان آواز دل انگیز قلب که غم انگیز است...
هزار بار خواندم و هر هزاره که شد گریستم.مثل آسمان که نمی دانم در کدام فراق می گرید...
کاش روزی بشود دلتنگی را با شادی سرود...اما نمی دانم ایا آن روز بازهم دلتنگی هایت خواندنی خواهند بود...
در پناه خدای تا ابد مهربان باشی دوست من.