۲۹ اسفند ۱۳۸۷

به رسم...






نه به بهانه سالی نو,
نه به رسم تکرار حرفی کهنه, جمله ای تکراری,

که به رسم پیشکش, رسم عیدانه.
رسم سوغاتی که مسافر به خانه می برد
نوبرانه, تحفه شهر فرنگ, هدیه راه دور.

به رسم مبهوت دستانی ,
که گرمای سرانگشتان نوازشگری را
در این روزهای آخر زمستان کم می آورند.

شاید اما زیباتر,
به رسم شیوه
چشمانی
که رام نگاهی
پر از بیم و امید می شوند.

شاید اما عمیق تر,
به رسم سکوت اشک
ی
که وقفه های کوتاه میان حرفهای صادقانه را
پر می کند.

شاید اما خودمانی تر,
به آن رسم دیرین
که عزیز ترین واژه ها را
به عزیزت هدیه می دهی:
رسم من, رسم تو, رسم ما.

نازنینم,
به همان رسم آشنا:
" سطر سطر این نوشته ها
از آن تو
و هدیه به تو.
"

عیدت مبارک.


۹ نظر:

چرکنویس گفت...

بی نظیر بود!
عید شما هم مبارک.

Unknown گفت...

avval axo peida mikoni ?
ya avval shero migi?
tataboghe ax ba sherat bi nazire

پرواز در سن گفت...

به همان رسم آشنا عیدت مبارک.
به همان رسم صاف و پاک آسمان..
به خاطر همه دلتنگی هایش...

ساسان گفت...

مدتی نیامده بودم
...
خیلی قشنگ بود.
کم پیدا شدی؟

ناشناس گفت...

حسودیم شد.
کاش پیدا میشد،
کاش می فهمیدم،
کاش بی گناه می شدم،
ای کاش فرسنگها عقلانیت دورم نکرده بود،
قبل از تمام شدن... کاش کاش کاش

زیبا بود عزیز.

آسمان گفت...

صاحب آسمان ها زمين نگهدارت
لينكتون كردم بااين دل آسمونيت ..
ممنونم
زيبا بود

ناشناس گفت...

وبلاگ زیبایی دارید و مطالبتون خواندنی و جذابند.

اگه دوست داشتی من رو با نام __-_oO-))دنیای دیدنی ها((-Oo_-__ لینک کن و بهم خبر بده که با چه نامی لینکت کنم!

افسانه گفت...

چه قدر زيبا مي نويسيد . مخصوصا" پست " تولدت مبارک " چشمان منو کمي باروني کرد .
تجربه اي عملي از غربت ندارم اما خيلي وقتها حسش کردم . دوست عزيز شايد براي تحصيل علم راهي ديار غربت شده اي و يا هر چيز ديگري نمي دانم ... اما اين را بدان وطن آدمها جاييه که دلش اونجا باشه . عاشق شو....
per_sia.persianblog.ir

ناشناس گفت...

سلام
چقدر لطیف گفتی
کاس ادامه بدی و دوباره وبلگتو به روز کنی دوست من